Dersin Adı | Biyofizik ve Uygulamaları |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEN 518 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı biyolojik sistemlerin işleyişinin fiziksel metot ve teknikler kullanılarak açıklanmasını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders biyolojik yapılar, biyofizik uygulama alanları, biyofizikteki farklı yöntem ve teknikler ile taşınım olaylarını içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Biyofiziğe giriş | Biophysics An Introduction, R.M.J. Cotterill, John Wiley&Sons Ltd. (2002), 1. Bölüm |
2 | Kimyasal bağlar | Biophysics An Introduction, R.M.J. Cotterill, John Wiley&Sons Ltd. (2002), 2. ve 3. Bölüm |
3 | Reaksiyon Hızı | Biophysics An Introduction, R.M.J. Cotterill, John Wiley&Sons Ltd. (2002), 4. Bölüm |
4 | Taşınım | Biophysics An Introduction, R.M.J. Cotterill, John Wiley&Sons Ltd. (2002), 5. Bölüm, 3. Bölüm |
5 | Biyolojik Sistemler | Biophysics, Roland Glaser, Springer (2005), 2. Bölüm |
6 | Fiziksel faktörler | Biophysics, Roland Glaser, Springer (2005),4. Bölüm |
7 | Ara sınav | |
8 | Biyolojik sistemlerin kinetiği | Biophysics, Roland Glaser, Springer (2005),5. Bölüm |
9 | Biyolojik polimerler | Biophysics An Introduction, R.M.J. Cotterill, John Wiley&Sons Ltd. (2002), 7. Bölüm |
10 | Biyolojik membranlar | Biophysics An Introduction, R.M.J. Cotterill, John Wiley&Sons Ltd. (2002), 8. Bölüm |
11 | Hareket kontrolü ve biyomekanik | Biophysics An Introduction, R.M.J. Cotterill, John Wiley&Sons Ltd. (2002), 14. Bölüm |
12 | Biyofizikte farklı teknik ve yöntemler | Biophysics An Introduction, R.M.J. Cotterill, John Wiley&Sons Ltd. (2002), 6. Bölüm |
13 | Ara sınav | |
14 | Biyofiziğin uygulama alanları | Biomedical Applications of Biophysics, Thomas Jue (ed), (2010) Springer 4. 6. 7. 8. Bölüm |
15 | Biyofiziğin uygulama alanları | Biomedical Applications of Biophysics, Thomas Jue (ed), (2010) Springer 4. 6. 7. 8. Bölüm |
16 | Final sınavına hazırlık |
Ders Kitabı | Biophysics An Introduction, R.M.J. Cotterill, John Wiley&Sons Ltd. (2002) West Sussex ISBN 0-471-48537-3Biophysics, Roland Glaser, Springer (2005), Berlin ISBN 978-3-662-04494-0 Biomedical Applications of Biophysics, Thomas Jue (ed), (2010) Springer ISBN 978-1-60327-233-9 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | 80 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 25 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 21 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. | X | ||||
2 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. | X | ||||
3 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. | |||||
4 | Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. | X | ||||
5 | Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | |||||
6 | Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | X | ||||
7 | Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. | |||||
8 | Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | |||||
9 | Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. | X | ||||
11 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. | |||||
12 | Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest